رئیس اتاق بازرگانی زنجان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان:

 «بی‌ثباتی قوانین ناظر بر کسب و کار»، «غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه» و «مشکلات در شبکه بانکی» از جمله مسائل پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه تولید است/تدوین نقشه راه در حوزه‌های مختلف و اصلاح فرآیندها مانع از تصمیمات خلق‌الساعه خواهد بود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعتف معدن و تجارت استان زنجان به میزبانی اتاق بازرگانی زنجان در سالن همایش ها برگزار شد.

سخنران اول این مراسم علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بود که با بیان اینکه بهره‌مندی از تجارب ۳۰ ساله مدیران باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: موضوعی که تا به امروز به آن توجهی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صمت، نقش محوری در حوزه های اقتصاد و توسعه دارد، تصریح کرد: این مجموعه در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی، کنترل بازار، ثبت سفارش اصناف و تولید نقش بسزایی داشته و با توجه به گستردگی وظایف تخصصی لازم است مدیران مدبری مسئولیت این مجموعه را بر عهده بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تقدیر از اقدامات و راهبری شایسته مدیرکل سابق صمت استان زنجان، گفت: مهندس فغفوری مدافع بخش خصوصی در عرصه‌های تصمیم‌سازی بودند من به نمایندگی از بخش خصوصی برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

وی همچنین ضمن خیر مقدم و تبریک به مهندس گلشنی مدیرکل جدید صمت استان زنجان، افزود: از ظرفیت‌های استان برای توسعه و رشد زنجان نهایت بهره را ببرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، مهمترین محور اقتصادی در جلسات و کارگروه ها رفع موانع تولید است، خاطرشنان کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت در تعاملات جهانی و تحریم‌ها و البته تحریم داخلی که اثراتش در برخی مواقع بیشتر از تحریم خارجی است از مسائل پیش روی تولید است که باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

یگانه فرد «بی‌ثباتی قوانین ناظر بر کسب و کار»، «غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه» و «مشکلات در شبکه بانکی» را از جمله مسائل پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه تولید اعلام کرد و اظهار داشت: امید است مسئولان بدون نگاه سیاسی مشکلات این قشر را در دستور کار قرار داده و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بی شک تدوین نقشه راه در حوزه‌های مختلف و اصلاح فرآیندها و مانع شدن از تصمیمات خلق‌الساعه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: تدوین و تکمیل سند استراتژیک توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان زنجان» از اولویت‌های مدیرکل جدید باشد.

وی با بیان اینکه سازمان صمت برای شناسایی ظرفیت‌های استان جهت به روز رسانی نقشه تجارت خارجی خواست تا با اتاق بازرگانی نهایت همکاری را داشته باشد، خاطرنشان کرد: «بهبود در روند اداری»، «صدور مجوز»، «رفع برخی ناهماهنگی‌های موجود در سامانه تجارت»، «حل مشکلات زیرساختی شهرکهای صنعتی»، «هدف‌گذاری در حوزه تکمیل زنجیره صنعتی و بهره‌گیری از ظرفیت با مراکز آموزشی و دانشگاهی»، «بهره‌گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان»، «همکاری با جهاد کشاورزی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی»، «همکاری با اداره کل میراث فرهنگی در راستای توسعه صنایع دستی استان» و «بررسی مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل»، «افزایش ارزش افزوده بخش صنعت و معدن» و «لزوم بازگشایی دفتر امور خارجه در استان زنجان» با هدف توسعه تجارت که تا به امروز با وجود پیگیری‌ها هنوز این دفتر بازگشایی نشده است از مواردی است که باید در دستور کار مدیرکل جدید صمت استان باشد.

انتهای پیام/الف.میم

Last modified on Saturday, 03 December 2022 09:35
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…