رییس اتاق بازرگانی زنجان برنامه های اتاق در تحقق شعار سال را تشریح کرد

لزوم تسریع در تصویب طرح جهش دانش بنیان و مقررات زدایی قوانین مخل این حوزه/ فعالیت مرکز شتاب دهنده تجاری شرکت های دانش بنیان در اتاق بازرگانی زنجان/برگزاری نمایشگاه مجازی نیازهای صنعت و پتانسیل های واحد‌های فناور با محوریت اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان ، علی یگانه فرد رییس اتاق بازرگانی زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اتاق زنجان در سال ۱۴۰۱ در بخش های مختلف ، اظهار کرد: اتاق زنجان شعار سال را سر لوحه خود قرار داده و همت مساعی خود را جهت تحقق این اهداف در سال جدید با برنامه ریزی و همکاری با بخش های
دولتی و خصوصی به کار خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته همواره شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر مباحث اقتصادی، تولید و اشتغال بوده است، تصریح کرد: این موضوع نشان از اهمیت اقتصاد و تولید در کشور داشته که بخش خصوصی همواره برای نقش آفرینی موثر در این بخش آمادگی خود را به مسولان اعلام کرده است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه با توجه به تحریم های ظالمانه، تکیه بر تولید دانش بنیان و ارتقای توان علمی در کشور عزیزمان که دارای نیروهای علمی و مستعد جوان است، فرصتی بوده که نباید به راحتی از دست داد، گفت: از این رو تسهیل فضای کسب و کار و مقررات زدایی از قوانین مخل کسب و کار در این حوزه تولید و دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

یگانه فرد علم و تکنولوژی و استفاده از تولید دانش بنیان را در بسیاری از کشورهای پیشرو عامل مهمی برای پیشرفت دانست و گفت: در کشور نیز می توان با حمایت از تولید دانش بنیان و مشوق های تولیدی این بخش را شکوفا کرد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان از سال های گذشته با توجه به اهمیت این بخش در کنار دیگر بخش های فعالیتی خود، حمایت از شرکت های دانش بنیان را آغاز کرده است، تصریح کرد: از جمله این موارد می توان به افتتاح مرکز شتاب دهنده تجاری صادراتی با محوریت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد که طی دو سال گذشته همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب تاسیس شد و شرکت های دانش بنیان به صورت رایگان در این مرکز مستقر و فعالیت های خود را پیگیری کردند که برخی از آنها محصول خود را تجاری سازی کرده و قراردادهایی نیز با شرکت های خارجی به امضا رسانده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی زنجان ایجاد نمایشگاه مجازی نیازهای واحد‌های صنعتی بر اساس پتانسیل های واحد‌های فناور در استان را نیز از دیگر برنامه های اتاق زنجان برشمرد که از سال گذشته استارت خورده است و گفت: ۶ جلسه کارگروه این نمایشگاه سال گذشته برگزار شده که فعالیت های آن با محوریت کمیسیون فناوری و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی زنجان پیگیری می شود.

یگانه فرد با بیان اینکه انتقال مشکلات و موانع کسب و کار در حوزه های مختلف بخش خصوصی و پیشنهاد راهکارها و اقدامات و راه حل ها ،همچنین ایجاد اتاق فکر و
همفکری با دو بخش خصوصی و دولتی و ایجاد پل ارتباطی قویتر از گذشته از اقدامات دیگری است که اتاق بازرگانی در حال انجام آن می باشد، گفت: معرفی و ایجاد فرصت های تجاری برای شرکت های تولیدی داخلی با بازارهای بین الملل از دیگر اقداماتی است که اتاق بازرگانی پیگیری می کند که نتیجه آن افزایش تولید محصول و ایجاد اشتغال و همچنین ارتقاء سطح کیفیت محصولات داخلی می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات اتاق بازرگانی زنجان جهت تحقق شعار سال جاری بر اساس کار کارشناسی شده در اتاق، مواردی از جمله تسریع مجلس شورای اسلامی در تصویب‌ طرح سهولت کسب و کار، لزوم بازآموزی پرسنل و کارکنان دستگاه های اجرایی در حوزه قوانین دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه ها در این حوزه و تسریع در تصویب‌ طرح جهش تولید دانش بنیان، تدوین برنامه آموزشی مرتبط با حوزه دانش بنیان و تدوین برنامه اشتغال محور در مراکز آموزشی نیز از دیگر محورهای پیشنهاداتی اتاق بازرگانی زنجان است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در راستای فعال سازی خوشه ها در استان‌ها با محوریت دانش بنیان را دیگر پیشنهاد اتاق زنجان برشمرد و تشکیل صندوق های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در راستای حمایت از حوزه دانش بنیان، تشکیل پایگاه و یا سامانه هایی جهت معرفی ظرفیت های دانش بنیان برای تطبیق با نیازهای وارداتی و لزوم حمایت بانک ها از بخش تولید به ویژه دانش بنیان و همچنین لزوم و انتقال فناوری های نو به کشور را از دیگر پیشنهادات در راستای عملیاتی کردن شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…