به اطلاع می رساند، بر اساس مصوبات جلسه هشتاد و نهم کمیته اقدام ارزی کشور و با عنایت به اهمیت اقدام صادرکنندگان در خصوص مصوبه اخیر ( بند ۲ ) و عدم امکان تمدید مهلت تعیین شده توسط کمیته اقدام ارزی، موارد جهت اطلاع ذینفعان و فعالان و صادرکنندگان به حضور اطلاع رسانی میگردد.

 ۱- با توجه به پایان مهلت تعیین شده( پایان شهریور ماه ۱۴۰۱) در مصوبه ۶۹ کمیته اقدام ارزی، در خصوص رفع محدودیت های صادر کنندگان کالاهای خارج از شمول ایفای تعهدات ارزی ( به شرح زیر)
۲- مصوبه ۶۲ کمیته اقدام ارزی: چنانچه تمام یا بخش از کالاهای وارداتی به هر دلیلی از جمله معیوب بودن، فساد، عدم دارا بودن استانداردهای لازم و انصراف از خرید کالا، از طریق رویه صادرات قطعی از کشور خارج شود، معادل ارزش کالای وارداتی( کالای جایگزین از محل بند ۲ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات) با تایید اصالت پروانه های وارداتی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مشمول ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات نمی گردد.
* مصوبه ۶۷ کمیته اقدام ارزی: چنانچه کالایی به منظور تعمیر طی اظهارنامه صدور موقت از کشور خارج شود و به دلیل عدم قابلیت تعمیر و غیر قابل استفاده بودن به کشور باز نگردد و اظهار‌نامه صادرات موقت تبدیل به صادرات قطعی شود و یا کالایی که اشتباها تحت رویه صادرات قطعی به منظور تعمیر از کشور خارج شود، منوط به تایید مراجع توسط دستگاه تخصصی ذیربط، مشمول ایفای تعهدات ارزی نخواهد بود.
مهلت عدم اعمال محدودیت های تجاری تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱ تمدید شد.
۳- با توجه به ضرورت تعیین تکلیف پروانه های صادراتی رفع تعهد نشده سنوات ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۰ به صادرکنندگان کالا از محل پروانه های ورود موقت که صادرات از محل ورود موقت آنها مربوط به بازه زمانی۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ۲۰ و ۲۱ ۱۳۹۷ لغایت پایان سال ۱۴۰۰ می باشد و تاکنون حسب مصوبه سی و دومین جلسه کمیته اقدام ارزی مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ نسبت به ارائه اطلاعات خود به گمرک ورودکننده اقدام ننموده اند تا پایان مهرماه سال جاری مهلت داده می شود وفق مصوبه مذکور اقدام و موضوع را از گمرک ورود موقت کننده پیگیری نمایند.
بدیهی است، پس از مهلت مزبور از پذیرش درخواست های مربوط به بازه زمانی یاد شده در گمرکات اجرایی و ارسال اطلاعات به بانک مرکزی خودداری خواهد شد. صادرکنندگان از محل ورود موقت در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تا پایان سال جاری جهت اقدام وفق مراتب فوق مهلت خواهند داشت.

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…